VI SÆTTER VORES VÆRDIER HØJT

Relationen til den enkelte er det bærende element i vores pædagogiske arbejde. Når de unge bliver mødt med anerkendelse, empati, ligeværdighed og tillid, giver det et stærkt fundament for en succesfuld relation.  
- Og derved vil vores pædagogiske udviklingsarbejde have en større forudsætning for at skabe positive resultater på den unges rejse mod et mere selvstændigt liv.
  • ANERKENDELSE

    Vi møder de unge med en udviklingsstøttende anerkendende tilgang, samt forståelse. Dette er med til at skabe en tillidsfuld relation, som vi tror på er essentielt for udviklingen og samspillet mellem andre. Vi arbejder ud fra en forståelse af, at samspillet med andre er en central drivkraft for udvikling og trivsel. Vi arbejder ud fra en forståelse af, at det er andres anerkendelse og følelsen af samhørighed der udvikler og former selvet.

  • LIGEVÆRDIGHED

    Vi arbejder ud fra en ligeværdig relation, da vores menneskesyn tager udgangspunkt i, at alle er lige meget værd som mennesker. Det betyder at vi som pædagoger og de unge er ligeværdige samarbejdspartnere og vi respekterer, at mennesker er eksperter i eget liv. Ligeværdighed er vigtigt, men samtidig betyder det også at vores ansvar er forskelligt. Vi arbejder ud fra en symmetrisk relation, med et asymmetrisk ansvar.

  • TILLID

    Tillid er en central rolle i relationsarbejdet med mennesker. Hvis relationen skal være fuldendt, er det en forudsætning at borgeren har tillid til den voksne. Tillid handler for os om, hvordan vi viser borgeren tillid. Vi skaber forudsigelighed, tryghed og nærvær ved at være lyttende og forstående.